Woningmarkt:
Het aanbod wordt groter, de hypotheekrente daalt en de banken verstrekken steeds minder. De koper heeft het voor het zeggen. De koper wordt selectiever, want er staan veel huizen te koop. Een eerste indruk is een eenmalige kans om je huis te presenteren. Dus is het belangrijk dat de foto's optimaal zijn, de koper is anders uw huis bij de volgende muisclick al weer vergeten.
Eèn juiste foto zegt meer dan 1000 woorden. Een eerste indruk is ook vaak bepalend voor de koper. Een goede foto neemt een potentiele koper bij de hand door het huis, zodat deze zichzelf kan indenken in het huis. De koper moet als het ware de appeltaart ruiken op de foto.Een koper kan vaak niet door een inrichting heen kijken, dus de juiste foto is dus heel belangrijk. Vaak worden echter leuke details van een huis vergeten. Laat een bepaalde sfeer zien, maar laat niet alles zien, maar net genoeg zodat de koper een bezichtiging wil aanvragen. Een goede foto moet nieuwsgierigheid/interesse opwekken bij de kijker. Gebeurt dit niet, verlies je hierdoor potentiële kopers. Een slechte eerste indruk zorgt ervoor dat mensen verder gaan zoeken in de honderden andere woningen die te koop staan.
Een huis verkopen is een “life-event”, een zeer belangrijk, bepalend moment in je leven, net als bijvoorbeeld een huwelijk. Het is dus logisch dat de foto’s die je huis moeten verkopen met de meeste zorg worden gemaakt, geselecteerd en bewerkt worden om zo een optimaal beeld van je huis te geven. Uit een rondgang langs de regionale makelaars echter blijkt dat vrijwel alle makelaars zelf hun impressie foto’s van de huizen maken. Er worden nauwelijks styling en interieur tips gegeven. Er wordt weinig gekeken met het oog van de koper bij het nemen van de foto’s. Een kleine investering in een goede fotograaf zal zorgen voor foto’s die beter de sfeer van je huis vangen, nieuwsgierigheid vangt en vasthoudt, bijdraagt aan een snellere verkoop en betere opbrengst.
Het aanbod wordt groter, de hypotheekrente daalt en de banken verstrekken steeds minder. De koper heeft het voor het zeggen. De koper wordt selectiever, want er staan veel huizen te koop. Een eerste indruk is een eenmalige kans om je huis te presenteren. Dus is het belangrijk dat de foto's optimaal zijn, de koper is anders uw huis bij de volgende muisclick al weer vergeten.
Eèn juiste foto zegt meer dan 1000 woorden. Een eerste indruk is ook vaak bepalend voor de koper. Een goede foto neemt een potentiele koper bij de hand door het huis, zodat deze zichzelf kan indenken in het huis. De koper moet als het ware de appeltaart ruiken op de foto.Een koper kan vaak niet door een inrichting heen kijken, dus de juiste foto is dus heel belangrijk. Vaak worden echter leuke details van een huis vergeten. Laat een bepaalde sfeer zien, maar laat niet alles zien, maar net genoeg zodat de koper een bezichtiging wil aanvragen. Een goede foto moet nieuwsgierigheid/interesse opwekken bij de kijker. Gebeurt dit niet, verlies je hierdoor potentiële kopers. Een slechte eerste indruk zorgt ervoor dat mensen verder gaan zoeken in de honderden andere woningen die te koop staan.
Een huis verkopen is een “life-event”, een zeer belangrijk, bepalend moment in je leven, net als bijvoorbeeld een huwelijk. Het is dus logisch dat de foto’s die je huis moeten verkopen met de meeste zorg worden gemaakt, geselecteerd en bewerkt worden om zo een optimaal beeld van je huis te geven. Uit een rondgang langs de regionale makelaars echter blijkt dat vrijwel alle makelaars zelf hun impressie foto’s van de huizen maken. Er worden nauwelijks styling en interieur tips gegeven. Er wordt weinig gekeken met het oog van de koper bij het nemen van de foto’s. Een kleine investering in een goede fotograaf zal zorgen voor foto’s die beter de sfeer van je huis vangen, nieuwsgierigheid vangt en vasthoudt, bijdraagt aan een snellere verkoop en betere opbrengst.